Rozwój przemysłu sprawił, iż nie do uniknięcia stały się zmiany w modelach zarządzania firmami oraz ich pracownikami. Lean management to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej zadaniem jest zwiększenie efektywności procesu produkcyjnego w konkretnym przedsiębiorstwie. Jak łatwo można domyślić się, zamysł ten ma swój początek w Japonii, znanej z szeroko rozumianego minimalizmu. Pierwszym korzystającym z tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z eliminowaniem jakichkolwiek czynności podejmowanych podczas produkcji, a jednocześnie absolutnie zbędnych. Najważniejszym celem lean managment jest więc zmniejszenie marnotrawienia zarówno w odniesieniu do pracy pracowników jak i wykorzystywanych materiałów. Skorzystanie z technik lean management stwarza możliwość zdobycia takich korzyści, jak zwiększenie produktywności oraz jakości wyrobów.
lean marketing”>lean sklep”>wsparcie lean
Także stosunki wzajemne w przedsiębiorstwie zwykle poprawiają się. Jest to związane z skuteczniejszą komunikacją. Co ciekawe sposoby działania z dziedziny lean management mogą być stosowane w każdym zakładzie, obojętne z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej wielkości. To, co ma znaczenie to umiejętność dokonania oceny, które działania są zbędne dla firmy.